Search
Search

پرایمر صورت چیست؟ راهنمای خرید پرایمر مناسب

آنچه در این مقاله خواهید خواند!

پرایمر صورت چیست؟

در جواب این سوال که پرایمر صورت چیست؟ باید بگوییم پرایمر صورت یک پوشش دهنده است که به صورت لایه نازک در زیر تمام آرایش‌های بعد از خود قرار می‌گیرد. پرایمر به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به یک سطح رنگی یکدست برسید و پوست مهیا آرایش‌های بعد از خود شود. همچنین کیفیت پوست و میزان ماندگاری آرایش را نیز می‌توانید با استفاده از پرایمر کنترل کنید.

استفاده از پرایمر چند مزیت دارد، اول آنکه ناهمگونی رنگ پوست را بر طرف می‌کند و در نتیجه شما یک پوست یک رنگ و مناسب را در اختیار خواهید داشت. دوم آنکه چربی‌های پوست با استفاده از پرایمر از بین می‌رود و پوست چربی کمتری ترشح می‌کند و در نتیجه ماندگاری آرایش شما بیشتر و بهتر می‌شود. برخی از پرایمرها، مواد آبرسان و یا ضدآفتاب نیز در خود دارند.

برخی نیز دارای مواد گیاهی و مغزی هستند که سبب تقویت پوست می‌شود، برای همین به مانند یک ماسک از پوست محافظت می‌کنند. به همین خاطر استفاده از پرایمر در بسیاری از آرایش‌ها توصیه می‌شود.

پرایمر صورت چیست؟ راهنمای خرید پرایمر مناسب

انواع پرایمر صورت

پرایمر صورت از مواد متنوعی ساخته می‌شود که برخی از پرکاربردترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • پرایمرهای پایه سیلیکونی: این دسته از پرایمرها، پوشش نسبت کشسانی دارند و می‌توانند بر روی پوست‌های چرب به خوبی جواب دهند. همچنین این دسته از پرایمرها ماندگاری و پوشش بالایی دارند و برای آرایش‌های سنگین (مانند عروس یا مجلسی) بسیار مناسب هستند.
  • پرایمرهای پایه آبی: این دسته از پرایمرها از ترکیب موادپوشش دهنده و آب ساخته می‌شوند. این دسته از پرایمرها برای پوست‌های خشک بسیار مناسب هستند، در صورتی که می‌خواهید پوست شما کمتر از گرما آسیب ببیند و یا پوست حساسی دارید این دسته از پرایمرها بسیار مناسب و خوب هستند.
  • پرایمرهای پایه روغنی: این پرایمرها هم گزینه مناسبی برای پوست‌های خشک هستند. خوبی پرایمرهای روغنی کنترل پذیری و پوششی است که بر روی پوست ایجاد می‌کنند. این پرایمرها برای روزهای گرم و یا میهمانی‌های طولانی گزینه مناسبی نیستند، اما برای استفاده‌های روزمره مزیت‌های پرایمرهای سیلیکونی و آبی را یکجا به شما می‌دهند.
  • پرایمرهای مات کننده: این دسته از پرایمرها بیشتر برای ایجاد پوشش به خصوص زمانی که رنگ پوست ناهمگون است به کار می‌رود. همچنین برای آرایشی صورت برای عکس برداری و گریم هم این پرایمرها مناسب هستند.
  • پرایمرهای روشن کننده: این پرایمرها برای جوان نشان دادن صورت و کم کردن تیرگی آن به کار می‌روند. با روشن‌تر شدن صورت، فرد جوانتر به نظر می‌رسد. در عین حال برای افرادی که ذاتاً پوست با رنگ روشن دارند این پرایمرها بسیار مناسب هستند.
  • پرایمرهای ضد چروک: این نوع پرایمر با داشتن مواد ضدچروک، می‌توانند خطوط ریز چهره را تا حدودی بپوشانند و بیشتر مناسب آرایش افراد میانسال و مسن است.

راهنمای خرید پرایمر مناسب

پیش از خرید و استفاده از پرایمر باید به نکات زیر دقت کنید.

اول به جنس پوست خودتان دقت کنید. پوست شما می‌تواند چرب، خشک، مختلط و در نهایت حساس باشد. اگر پوست شما چرب باشد بهتر است که از پرایمرهای سیلیکونی استفاده کنید برای پوست‌های خشک و یا مختلط بهره‌گیری از هر پرایمری توصیه شده است و شما می‌توانید با آن‌ها کار کنید. برای پوست‌های حساس باید چند پرایمر را بر روی پوست امتحان کنید و یا از پرایمرهایی که مواد ضد حساسیت دارند بهره بگیرید.

یکی از موارد دیگر مهم در انتخاب پرایمر، دقت به نوع پوست است. برخی از پوست منافذ بازتری دارند، برخی دیگر ممکن است بر اساس تابش خورشید و یا سایر موارد دچار التهاب و یا سرخ شدگی شده باشند. همچنین برخی از پوست‌ها تیرگی‌های نا همگونی دارند که باید به خوبی پوشش داده شوند. تمام این موارد را قبل از انتخاب پرایمر باید در نظر بگیرید. به خصوص در زمینه پوست‌های ملتهب یا حساس، بسیار دقت به خرج دهید، زیرا که پرایمر برای مدت زمان زیادی بر روی صورت باقی می‌ماند و می‌تواند این وضعیت را بدتر کند.

برند، امروزه برندهای زیادی در بازار وجود دارند هر کدام از این برندها نیز مزیت‌های خودشان را دارند. در این میان پرایمرهای زنوبایوتیک (Genobiotic)، پرایمر شون (Schon)، پرایمر بک دایموند  مای (Black Dimond My) سه نمونه از مارک‌های شناخته شده ایرانی هستند. در میان پرایمرهای خارجی پرایمر میبلین (Maybeline)، پرایمر نیکس (Nyx) پرایمر پروفیلر (Pro Filler)، از مارک‌های بسیار شناخته شده در این زمینه هستند.

راهنمای خرید پرایمر

همانطور که در بالا نیز گفته شد، پیش از خرید پرایمیر، ابتدا پوست خودتان را بررسی کنید و بر اساس آن اقدام به خرید کنید. بر اساس پوست چرب، خشک و یا مختلط، شما انتخاب‌های متفاوتی در اختیار خواهید داشت.

در صورتی که بر روی پوست خود التهاب، قرمز شدگی، ناهمگونی رنگ دارید و یا آنکه منافذ شما پوست شما باز است، حتماً به این نکته در زمان خرید توجه داشته باشید. همچنین میزان چین و چروک و سطح پوششی که می‌خواهید بر روی پوست خودتان داشته باشید را در نظر بگیرید.

حتماً برندها را در زمان خرید پرایمر در نظر داشته باشید و از برندهای معتبر و شناخته شده استفاده کنید. هیچگاه به سراغ برندها ناشناخته و نامرغوب نروید. زیرا پرایمر در تماس مستقیم با پوست شما قرار می‌گیرد و در صورتی که جنس آن نامرغوب و غیربهداشتی باشد می‌تواند به پوست شما آسیب بزند.

قیمت پرایمر آخرین چیزی است که باید در نظر داشته باشید. بهتر است که پرایمری را مطابق با جنس پوست خودتان انتخاب کنید و از آن استفاده کنید.

 

نحوه استفاده صحیح از پرایمر صورت

پیش از استفاده از پرایمر پوست خودتان را شسته و خشک کنید. اگر قبل از آن مواردی مانند کرم، ضدآفتاب و تونر یا آبرسان نیز استفاده کرده‌اید، کاملاً آن‌ها را از پوست خودتان بشویید و پوست را خشک و عاری از هرگونه چربی و مواد آرایشی کنید.

با انگشت و یا به وسیله اسفنج مقدار کمی پرایمر را بر روی پوست قرار دهید و آن را پخش کنید. لایه پرایمر نباید خیلی ضخیم و نه خیلی نازک باشد. بلکه باید به قدری باشد که پوست را به خوبی پوشش دهد. با نوک انگشتان به تدریج پرایمر را بر روی صورت پخش کنید تا تمام سطح پوست صورتتان را بپوشاند.

اکنون با استفاده از یک براش آرایشی پرایمر را پرداخت کنید تا سطح کاملاً یکدست بر روی صورت ایجاد شود. در این مرحله سعی کنید که پرایمر موجود را به خوبی  بر روی تمام بخش‌های پوست پخش کنید. مراقب باشید و در برابر وسوسه اضافه کردن پرایمر بیشتر مقاوم باشید. زیرا ممکن است حجم زیادی از پرایمر را بر روی صورت خودتان قرار دهید و آرایش را خراب کنید.

بر روی گودی کنار دماغ، خط لب، زیر چانه، زیرگونه‌ها و اطراف چشم که اغلب تیرگی‌های پوستی بیشتری موجود است پرایمر بیشتر قرار دهید تا پوشش آن سبب یکدست شدن رنگ صورت شود.

بسته به پوست خودتان می‌توانید از پرایمرهای سیلیکونی، آبی، مات، روشن کننده و یا براق استفاده کنید. در صورتی که از پرایمر سیلیکونی استفاده می‌کنید، باید به خوبی آن را بر روی صورت پخش کنید زیرا پوشش این دسته از پرایمرها زیاد بوده و به مقدار زیادی از آن برای پوشش صورت نیاز نیست.

نحوه استفاده صحیح از پرایمر صورت

چند اشتباه رایج در اینجا هست که باید به آن دقت کنید:

  • استفاده از نوع اشتباه پرایمر برای پوست: همانطور که در ابتدا گفته شد، شما باید از پرایمر مناسبی برای پوست خودتان استفاده کنید.
  • حجم زیاد پرایمر: در صورتی که حجم زیادی از پرایمر را بر روی پوست خودتان قرار دهید، صورت شما غیر واقعی به نظر می‌رسد. بهتر است که با پد بهداشتی و یا نهایتاً شستن صورت مقدار پرایمر اضافه را از روی صورت حذف کنید. اغلب استفاده از سه تا چهار نوک انگشت برای پوشش صورت کافی است.
  • پوشش ناکافی صورت: بر خلاف گزینه قبل، استفاده کم از پرایمر هم سبب حفظ ناهمگونی رنگ و عدم پوشش مناسب می‌شود. بهتر است که در اینجا مقدار کمی پرایمر به آرایش اضافه کنید تا سطح پوست شما به صورت کامل پوشش داده شده و ناهمگونی‌های تا حد زیادی از بین بروند.
  • پوشش نادرست پرایمر: پرایمر را با دقت و یکسان بر روی همه بخش‌ها بگذارید، یکی از اشتباهات رایج این است که بخشی از صورت پرایمر بیشتری دریافت کرده در حالی که بخش‌های قبلی هنوز هیچ پرایمری دریافت نکرده‌اند یا سطح پرایمر به صورت غیریکسانی است. با براش آرایشگاهی یا با استفاده از دست پرایمر را به درستی و یکسان بر روی صورت پخش کنید.
  • خط افتادن روی پرایمر: استفاده از انگشتان برای قرار دادن پرایمر بر روی صورت ایده خوب و ارزانی است، اما اغلب رد انگشتان بر روی پرایمر باقی می‌ماند. در اینجا بهتر است که با استفاده از یک براش سرگرد پرایمر را به صورت یکسان و بدون رد، بر روی صورت پخش کنید تا سطح یکسانی و یکدستی داشته باشید.

نکته پایانی

همانطور که در طول این مقاله گفتیم پرایمر صورت چیست؟ پرایمر نقش کلیدی و اولیه در آرایش صورت شما دارد. برای شروع کار با پرایمر به جنس و رنگ پوست خودتان و همچنین تِم آرایشی که مدنظرتان است توجه داشته باشید.

پوست‌های چرب، خشک، مختلط و حساس نیازمند پرایمرهایی با فرمولاسیون‌های متناسب خودشان و متفاوت از هم دیگر هستند.

رنگ‌های پرایمرها هم باید بر اساس رنگ پوست شما انتخاب شوند. بهتر است که همخوانی خوبی بین رنگ پرایمر با پوست وجود داشته باشد تا از مصنوعی شدن آرایش و غیر طبیعی جلوه دادن آرایش شما جلوگیری شود.

تم آرایشی شما هم در انتخاب پرایمر نقش دارد. پرایمرها اغلب تم‌های براق، روشن کننده و مات کننده دارند که هر کدام می‌توانند جلوه خاصی را به آرایش شما بدهند.

در صورتی که شما تجربه و یا نظری داشته باشید خوشحال می‌شویم که آن را با سایر کاربران این وبسایت به اشتراک بگذارید تا دیگران هم از دانش و تجربه شما استفاده کنند.

خرید پرایمر از یاسمتیک

یاسمتیک از جمله فروشگاه‌های حرفه‌ای لازم آرایشی به صورت آنلاین است که مجموعه کاملی از محصولات آرایشی و بهداشتی را به شما عرضه می‌کند. برای خرید پرایمر خودتان از سایت یاسمتیک می‌توانید به راحتی مشخصات محصولات و توضیحات کاملی که برای هر کدام از محصولات آماده شده است را بخوانید و بررسی کنید. همچنین می‌توانید لوازم آرایشی مارک‌ها و برندهای مختلف را با هم مقایسه کنید و بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب و خرید کنید. پس از خرید کالا درب منزل به شما تحویل داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *