Search
Search

راهنمای انتخاب کرم پودر و استفاده از کرم پودر، همه چیزهایی که باید بدانید

آنچه در این مقاله خواهید خواند!

استفاده از کرم پودر یکی از بخش‌های اولیه و مهم برای رسیدن به یک آرایش درخشان و زیباست. در این پست ما قصد داریم راهنمای انتخاب کرم پودر کاملی را در اختیارتان قرار دهیم که به شما کمک می‌کند بتوانید بهتر و زیباتر از همیشه در میهمانی‌های و مجالس ظاهر شوید.

استفاده از کرم پودر به خصوص در زمان وجود لکه‌های پوستی، جوش‌ها، وجود جای زخم و یا آکنه‌های موقت یک الزام است. این کار سبب ایجاد یکدستی در آرایشی و محو ضایعه‌های پوستی می‌گردد.

در بازار انواع مختلفی از کرم پودرها بر اساس جنس پوست، پوشش، رنگ و کیفیت وجود دارد. این تنوع می‌تواند برای بسیاری از شما سردرگم کننده باشد اما با این راهنمای انتخاب کرم پودر شما می‌توانید بهترین کرم پودر مناسب خودتان را انتخاب و استفاده کنید.

کرم پودر سازگار با پوست

کرم پودر از جمله لوازم آرایشی است که شما به صورت مکرر از آن استفاده می‌کنید. انتخاب یک کرم پودر با کیفیت علاوه بر ایجاد یک آرایش ثابت و زیبا در طول روز، به سلامت پوست شما نیز کمک می‌کند. امروزه در بازار انواع گوناگونی از کرم پودر در بازار وجود دارند که وظایفی مانند فیکس شدن، جلوگیری از چربی سازی، آبرسانی و حتی تقویت سطحی پوست را انجام می‌دهند. امروزه استفاده از کرم یا مواد ضد آفتاب در کرم پودرها رایج شده است. با این حال بهتر است که در مورد مزایای هر کدام از برندها و مارک‌ها تحقیق کنید و بر اساس آنچه که واقعاً برای پوستتان مفید است اقدام کنید.

راهنمای انتخاب کرم پودر

راهنمای انتخاب کرم پودر مناسب

شناخت نوع پوست

اولین نکته برای انتخاب کرم پودر مناسب، توجه به نوع و جنس پوست تان است. برای استفاده از کرم پودر لازم است جنس پوست خودتان را تشخیص دهید. به صورت کلی کیفیت پوست شما را «چربی» سطحی آن مشخص کند. برای همین در ابتدا باید بدانید که چه میزان پوست شما چرب است.

دومین نکته انتخاب کرم پودر، باز بودن منافذ پوستی است. به صورت کلی هرچه سن شما افزایش پیدا کند، منافع شما بازتر می‌شوند و عرق بیشتری از آن‌ها خارج می‌شود. در نتیجه حفظ کرم پودر بر روی این پوست‌ها سخت تر می‌شود.

برای انتخاب کرم پودر شما سه انتخاب دارید:

  • پوست چرب: اگر پوست شما به طور طبیعی چرب است، از کرم پودر پودری (خمیری) استفاده کنید و به خوبی آن را بر روی پوست پخش کنید.
  • پوست خشک: در صورتی که پوست شما خشک است از کرم پودر مایع استفاده کنید. این کار سبب آب رسانی به پوست و چسبندگی بهتر لایه‌های بعدی آرایش می‌شوند.
  • پوست‌های مختلط: در اینجا انتخاب و استفاده کرم پودر کاملا تجربی است و شما باید هر سه نمونه پودری، خمیری و مایع را تست کنید. بسته به درجه چربی پوست بهترین گزینه را در اینجا انتخاب و استفاده کنید.

همانطور که در بالا گفته شد پوست شما ممکن است خشک، چرب و یا مختلط باشد. برای تشخیص کیفیت پوست خود، بهتر است صورت را شسته و پس از نیم ساعت با یک کاغذ ساده بر روی پوست بکشید. اگر کاغذ بدون تغییر ماند پوست شما خشک است و اگر لکه‌های چربی پدیدار شد، پوست شما به همان اندازه چرب است.

فرمولاسیون کرم پودر

تنوع کرم پودرهای موجود در بازار واقعاً بالاست اما مواد زیر در اغلب کرم پودرهای موجود در بازار استفاده می‌شوند:

  • پایه
  • عصاره‌ها و روغن
  • رنگدانه
  • ضد آفتاب
  • مواد نگهدارنده
  • اسانس‌های خوشبو کننده

میزان ترکیب بر اساس نوع پوست و برندها متفاوت هستند.

تن رنگی پوست برای استفاده کرم پودر

اغلب بانوان ایرانی دارای گریدهای متنوع پوست سبزه هستند. به همین خاطر اغلب تم رنگ «کِرمی» برای آنان کاربرد دارد. با این حال ممکن است پوست شما سفید (شیری)، یا تیره (قهوه ای، کارملی و یا کاملا مشکی) باشد.

اگر پوست شما در گرید سبزه قرار می‌گیرد حتما رنگ کرم پودر را یک یا دو درجه بازتر انتخاب کنید تا بعد از استفاده و کامل شدن آرایش نتیجه بهتری پیدا کند (البته زیاده روی نکنید، زیرا انتخاب رنگ‌های بسیار بازتر سبب ناهمگونی و آشکارشدن کرم پودر و خراب شدن آرایش تان می‌شود).

برای رنگ پوست‌های سفید و تیره حتما به همرنگ بودن رنگ کرم پودر با پوستتان دقت کنید زیرا بعد از استفاده دو رنگی شدن پوست به خوبی قابل مشاهده است. در بازار ترکیب رنگ‌های متنوعی برای این منظور وجود دارد.

حساسیت پوستی را حتما بررسی کنید

در دوره‌های عادت ماهیانه، استفاده از برخی از دوره‌های هورمونی، دوره‌های بارداری، پوست نسبت به مواد خارجی و حتی فعالیت‌های خودش حساسیت بیشتری نشان می‌دهد. حتما کیفیت و حساسیت پوست خودتان را قبل از استفاده از کرم پودر بررسی کنید. هیچ چیز بدتر از خارش پوست بعد از یک آرایش زیبا نیست! بروز جوش، لکه‌های سرخ، خارش پوست، تعریق غیر معمول و یا کنگره شده پوست نشانه حساسیت است که باید به آن توجه کنید.

نحوه استفاده از کرم پودر

آماده سازی پوست

برای استفاده از کرم پودر ابتدا صورت خودتان را با آب ولرم و صابون یا سایر صورت شوی‌ها بشویید این کار را با مالش آرام انجام دهید تا پوست به خوبی عاری از هر چربی شود. در صورتی که نیاز به استفاده از آبرسان یا تونر دارید آن را قبل از کرم پودر استفاده کنید و اجازه جذب کامل را به آن بدهید.

اگر پوست خشکی دارید بهتر است که قبل از خشک شدن کامل پوست اقدام به استفاده از کرم پودر کنید تا فیکس بهتری پیدا کند.

پخش کردن کرم پودر

برای پخش کردن کرم پودر می‌توانید از انگشت، اسفنج و یا براش استفاده کنید. استفاده از براش تسلط بهتری به شما می‌دهد. بهتر است که سر برش پر مو و گرد باشد تا سبب ایجاد حساسیت نشود و محو شدگی بهتری هم برایتان ایجاد کند.

کرم پودر مناسب پوست

چند ترفند ساده

با این چندکار ساده می‌توانید کرم پودر را بهتر استفاده کنید:

  • ابتدا کمی پودر را پخش کنید، چند دقیقه ای منتظر باشید و سپس دوباره این کار را انجام دهید تا کرم پودر بهتر فیکس و ثابت شود.
  • از قلمو پر مو و سرگرد برای پخش کرم پودر استفاده کنید.
  • بهتر است که قبل از استفاده از کرم پودر کمی صورت مرطوب (نه خیس) باشد.
  • بلافاصله بعد از کرم پودر زدن آرایش را شروع نکنید، اجازه بدهید که کمی کرم پودر جذب صورت شود و در صورت نیاز آن را تکرار کنید.
  • هیچگاه کرم پودر بسیار بازتر بر روی پوست نزنید، این کار به نتیجه بدی می‌انجامد.

ماندگاری کرم پودر بر روی صورت

برای حفظ ماندگاری کرم پودر می‌توانید از چند تکنیک استفاده کنید:

  • در هنگام استفاده از کرم پودر ابتدا یک لایه کرم پودر را بزنید و بعد از چند دقیقه (اغلب 5 تا 10 دقیقه) لایه دوم را بزنید تا پودر به خوبی با پوست و عرق روی آن فیکس و مخلوط شود.
  • از آب رسان و یا کرم مرطوب کننده زیر کرم پودر استفاده نکنید، این کار سبب حرکت کرم پودر، شکستن و یا جمع شدن آن می‌شود.
  • اگر پوست چربی دارید، از فیکساتور بر روی کرم پودر استفاده کنید.
  • اگر از کرم پودر دارای ضد آفتاب استفاده می‌کنید، درجه مناسب آن را بر اساس شرایط روز انتخاب کنید.

نگهداری از کرم پودر

کرم پودر یکی از پر کاربرد ترین ابزارهای آرایشی شماست، همیشه آن را در جای خنک و دور از نور خورشید نگهدارید. بعد از استفاده حتماً درب آن را ببندید و اگر بسته بندی آن امکان تخلیه هوا را دارد حتما از آن برای تخلیه هوا استفاده کنید.

هیچگاه از کرم پودر (به خصوص در حالت پودری و خمیری) دیگران استفاده نکنید. این کار سبب انتقال بیماری‌های پوستی به شما می‌شود.

بهتر است که مارک کرم پودر خودتان را هر از گاهی تغییر دهید.

از کرم پودرهای ارزان و با مارک ناشناخته استفاده نکنید. کرم پودرهای ارزان قیمت اغلب از مواد نامرغوب ساخته می‌شوند که به پوست شما آسیب جدی می‌زنند.

انتخاب کرم پودر مناسب

چند نکته بعد از استفاده از کرم پودر

به مانند سایر مواد آرایشی، کرم پودرها هم بعد از قرار گرفتن در معرض هوا دچار تغییر می‌شوند. اغلب کرم پودرها بعد از آنکه شش تا هفت ساعت در معرض هوا و نور قرار گرفتند اکسیده شده و کمی تیره می‌شوند. برای جلوگیری از این موارد بهتر است که در روزها حتما از کرم پودرهای با درجه ضد آفتاب بالاتر استفاده کنید.

اگر پوست چربی دارید، متاسفانه راهکار زیادی برای شما وجود ندارد. تعریق و اسیدی شدن زیر کرم پوست سبب شدیدتر شدن اکسیداسیون می‌شود. بهتر است که آرایش خودتان را در آخرین ساعات کامل کنید تا بتوایند از یک آرایش دائمی در کل مراسم بهره بگیرید. در غیر این صورت بهتر است که در میانه مراسم آرایش را تجدید کنید.

اگر دچار آکنه، خارش، سوختن و یا التهاب پوستی شدید، بلافاصله کرم پودر را از روی پوست خودتان بشویید. ادامه این روند می‌تواند به پوست شما آسیب جدید بزند.

نتیجه گیری

استفاده از کرم پودر مناسب برای زیبایی شما بسیار مهم است. ما در اینجا نکاتی را مورد اشاره قرار دادیم که به استفاده بهتر از کرم پودر شما کمک می‌کند. چربی پوست، رنگ پوست شما و نیز حساسیت پوستی تان، سه نکته اصلی در انتخاب کرم پودر مناسب هستند. در گام دوم باید کیفیت، رنگ بندی، نوع استفاده (پودر، خمیری و مایع) بودن کرم پودر مورد نظرتان را در نظر بگیرید.

با توجه به گرما و شدت تابش خورشید در ایران، ما به شما توصیه می‌کنیم که از کرم پودرهای دارای ضدآفتاب استفاده کنید. همچنین بهتر است از کرم پودرهای برندهای شناخته شده استفاده کنید. زیرا کرم پودر شما برای مدت زمان زیادی به صورت مستقیم با پوست شما در تماس است و یک کرم پودر نامناسب می‌تواند به پوست شما آسیب جدید بزند.

بهترین کرم پودرها باید از نظر رنگ، میزان رطوبت، چربی، رایحه، پوشش و فیکس شدن با پوست شما هماهنگی داشته باشد. بهتر است هر از گاهی برندهای متنوع کرم پودر را استفاده کنید تا به بهترین گزینه‌ها برای پوست خودتان دست پیدا کنید. برای خرید کرم پودر مناسب با نوع پوست خود توصیه میکنیم به دسته بندی کرم پودر در فروشگاه یاسمتیک سر بزنید که تنوع بالایی از کرم پودر اصل را داراست.

امیدواریم که این پست برای راهنمایی شما در استفاده از کرم پودر مناسب مفید بوده باشد. نظر و تجربه شما در این باره چیست؟ خوشحال می‌شویم که نظر خودتان را در زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید. همچنین این پست را نیز با دوستانتان به اشتراک بگذارید و آن‌ها را در استفاده بهتر از کرم پودر مناسب راهنمایی کنید.

جدیدترین مطالب
خرید انواع ضد آفتاب با تخفیف ویژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *