Search
Search

راهنمای انتخاب فیکساتور صورت: پودر فیکس یا اسپری فیکس؟

آنچه در این مقاله خواهید خواند!

انتخاب فیکساتور مناسب برای به اتمام رساندن آرایش یکی از چالش برانگیزترین بخش‌های آرایش است. یک فیکساتور خوب سبب حفظ و ماندگاری آرایش بر روی صورت شما می‌شود. در نتیجه آرایش شما کمتر نیاز به ترمیم پیدا می‌کند و می‌توانید در مجالس و میهمانی‌ها بدون نگرانی از بر هم خوردن آرایش‌تان حضور داشته باشید.

راهنمای فیکساتور صورت که در اینجا به شما ارائه می‌کنیم، به شما کمک می‌کند که بتوانید به شکل بهتری فیکساتور خودتان را انتخاب کنید و از آن استفاده کنید. با ما تا انتهای این پست همراه باشید تا بتوانید در زمان انتخاب فیکساتور با آگاهی کامل اقدام کنید.

تعریف انواع فیکساتور

همانطور که از نام این لوازم آرایشی بر می‌آید، وظیفه آن ثبات بخشیدن (فیکس کردن) آرایش در مرحله آخر است. فیکساتورها انواع گوناگونی دارند و می‌توانید در بازار نوع پودری و نوع اسپری آن را بیابید.

فیکساتور مایع که به صورت اسپری بر روی صورت عمل می‌کند، بی رنگ است و به راحتی می‌توانید آن را بر روی آرایش خودتان بپاشید. خوبی این نوع از فیکساتورها آن است که ردی از خود (به صورت گرد پودر) باقی نمی‌گذارند و می‌توانید آن را با خیال راحت استفاده کنید. همچنین بسته به تم آرایش شما می‌توانند حالت براق و یا مات داشته باشند. این فیکساتور با اسانس و بدون اسانس تولید می‌شوند و اغلب رایحه‌های خنکی دارند.

فیکساتور پودری به صورت گَرده تولید می‌شوند. این فیکساتورها می‌توانند رنگی یا شفاف باشند. فیکساتورهای رنگی اغلب با توجه به تم رنگی آرایش انتخاب می‌شوند، ولی فیکساتورهای شفاف را می‌توان بر روی هر تم رنگی آرایشی به کار برد. فیکساتور پودری نسبت به فیکساتور مایع دوام بیشتری دارد، اما به کاربردن آن نیازمند دقت است. زیرا پخش کردن درست فیکساتور بر روی آرایش نهایی نباید سبب به هم خورد آن شود. همچنین فیکساتورهای پودری نسبت به چربی پوست حساس هستند و باید فیکساتور مناسب با پوست خودتان را انتخاب و استفاده کنید.

راهنمای انتخاب فیکساتور صورت

انتخاب فیکساتور مناسب بر اساس نوع پوست

پوست شما می‌تواند چرب، خشک و یا ترکیبی از این دو (مختلط) باشد. در صورتی که پوست چربی دارید، با چالش‌های زیادی در زمان آرایش مواجه هستید. اغلب آرایشگران برای پوست‌های چرب استفاده از لوازم آرایشی پودری را توصیه می‌کنند. زیرا این مواد به خوبی با چربی پوست شما ترکیب می‌شوند و می‌توانند بهترین نتیجه را برای شما داشته باشند.

پوست‌های خشک و یا تا حدی خشک نیز مناسب لوازم آرایشی مایع هستند. برای همین اگر پوست شما خشک است، انتخاب فکیساتور مایع می‌تواند گزینه مناسبی باشد. شما می‌توانید انواع دیگر لوازم آرایشی مایع را نیز برای پوست خودتان انتخاب و مصرف کنید.

در پوست‌های مختلط (نه خشک و نه چرب) هم باید بر اساس میزان چربی انتخاب خودتان را انجام دهید.

برای آنکه بتوانید بفهمید که نوع پوست شما در کدام یک از گروه‌های بالاست (خشک، چرب و یا مختلط)، در ابتدا صورت خودتان را با یک صابون معمولی و آب ولرم بشویید، بعد از ده دقیقه تا ربع ساعت بعد، با یک کاغذ معمولی بر روی پوست خودتان بکشید، اگر کاغذ مرطوب و چرب شد، پوست شما چرب است در غیر این صورت به نسبتی که چربی کمتری بر روی کاغذ نشسته باشد، پوست شما خشک است.

در صورتی که پوست شما خشک است، بیشتر در معرض حساسیت‌های پوستی هستید، به همین خاطر باید نکات مهم مانند استفاده از مواد و لوازم آرایشی غیرحساسیت‌زا و نیز استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و یا محصولات دارای ضد آفتاب را جدی بگیرید.

نحوه استفاده صحیح از پودر فیکس

بعد از آنکه کار انتخاب پودر فیکس را انجام دادید نوبت به استفاده از آن می‌رسد. برای استفاده صحیح از پودر فیکس به این نکات دقت کنید.

استفاده از پودر فیکس، آخرین مرحله شماست. بعد از آن دیگر امکان دستکاری آرایش خودتان را ندارید. پس بهتر است که با دقت از آن استفاده کنید و اگر آرایش شما نیازمند دستکاری است ابتدا آن را انجام دهید.

اگر اقدام به انتخاب فیکساتور پودری کرده‌اید، باید برای پخش کردن آن بر روی صورت از براش نرم و سرگرد استفاده کنید. این کار را باید با فشار آهسته انجام دهید. برای این کار مقدار نسبتاً کمی از فیسکاتور را به سر قلم زده و سپس آن را با حرکت آهسته و یک فشار کم بر روی لایه‌های آرایش صورت قرار دهید. لازم نیست این کار را با فشار زیادی انجام دهید.

راهنمای انتخاب اسپری فیکس

مقایسه پودر فیکس و اسپری فیکس

پودر فیکس اغلب توسط آرایشگران حرفه‌ای به کار گرفته می‌شود. این کار برای آن است که آن‌ها می‌توانند بهتر فیکساتور را مدیریت کنند و نتیجه بهتری را به دست بیاورند. همچنین در پوست‌های چرب استفاده از فیکساتورهای پودری توصیه می‌شود تا ماندگاری بهتری به دست بیاید.

فیکساتورهای مایع اغلب به صورت اسپری‌های کوچک به بازار عرضه می‌شوند. این اسپری‌ها کار کردن با فیکساتور را برایتان راحت می‌کنند و دوام خوبی دارند.

فیکساتورهای مایع نسبت به فیکساتورهای پودری در برابر چربی ضعیف‌تر عمل می‌کنند. برای همین اگر قرار است در یک شب نشینی بلند مدت مانند میهمانی عروسی شرکت کنید، بهتر است که از فیسکاتور پوردی بهره بگیرید. با این حال شدت چربی پوست شما، تحرک و تعریق شما هم می‌توانند به بر هم خوردن آرایش شما منجر شود.

برای استفاده‌های روزمره و کوتاه مدت، فیکساتورهای مایع انتخاب‌های راحت‌تری هستند و اغلب بانوان از آن‌ها استفاده می‌کنند.

نکات مهم در انتخاب فیکساتور مناسب

برای انتخاب فیکساتور مناسب علاوه بر چربی پوست باید به تم آرایشی خودتان دقت کنید. فیکساتورهای پودری می‌توانند دارای تم رنگی باشند، با این حال نمونه‌های شفاف آن نیز در بازار موجود است. فیکساتورهای مایع در دو نمونه مات، براق (گاهی نیمه براق) به بازار عرضه می‌شوند. در مورد انتخاب فیکساتور مناسب بهتر است به این نکات دقت کنید:

  • فیکساتورهای مات سبب یکدست دیده شدن آرایش شما می‌شوند. اگر می‌خواهید آرایش شما طبیعی‌تر دیده شود بهتر است از فیکساتور مات استفاده کنید.
  • فیکساتورهای براق حرارت آرایش شما را بالاتر می‌برند و صورت شما درخشان‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد. در این حال ممکن است کمی صورت شما غیر طبیعی باشد. اگر پوست شما چین و چروک دارد و یا جوش و پرز بر روی پوست شما وجود دارد، بهتر است که از فیکساتور براق استفاده نکنید. همچنین در زمان عکاسی و فلش زدن دوربین‌ها ممکن است که پوست شما غیرطبیعی به نظر برسد و در عکس‌ها غیر طبیعی بیفتید.

فیکساتورهای پودری این امکان را در اختیار آرایشگر یا شما قرار می‌دهند که بر اساس تم رنگی آرایش و یا رنگ پوست شما آرایش را فیکس کنند. اگر پوست‌های تیره دارید بهتر است که از فیکساتورهای با تم رنگی مناسب رنگ پوست خودتان کمک بگیرید.

راهنمای انتخاب پودر فیکس

اشتباهات رایج در زمینه استفاده از فیکساتور

چند اشتباه رایج در زمینه استفاده از فیکساتور وجود دارد که بهتر است به آن‌ها توجه داشته باشید:

  • فیکساتور را قبل از اتمام آرایش به کار ببرید. این کار سبب می‌شود که آرایش شما بشکند و ظاهر آن خراب شود.
  • استفاده از لایه ضخیم فیکساتور بر روی پوست هم اشتباه رایج دوم است. لایه‌های ضخیم فیسکاتور به خصوص فیکساتور پوستی، به راحتی با اولین حرکت‌های چهره شما، می‌شکنند و ظاهر آرایش شما را خراب می‌کنند.
  • هرگز برای پخش کردن فیکساتورهای پودری از فشار زیاد قلم آرایش استفاده نکنید. این کار سبب خراب شدن لایه‌های زیرین آرایش و از بین رفتن آرایش شما می‌شود.
  • اگر پوست تیره‌ای دارید از فیکساتورهای رنگ روشن استفاده نکنید و به همین ترتیب اگر پودر روشنی دارید از فیکساتورهای با رنگ تیره بهره نگیرید. این دو کار سبب خراب شدن نتیجه نهایی آرایش شما می‌شود.
  • در صورتی که قصد استفاده از فیکساتورهای براق را دارید، زیاده روی نکنید. زیاده روی سبب می‌شود که پوست شما مصنوعی و غیرعادی به نظر برسد. در عین حال در زیر نور فلش هم پوست شما انعکاس غیرعادی خواهد داشت.
  • در صورتی که از فیکساتورهای مات استفاده می‌کنید، سعی کنید که آن را درچند بار استفاده کنید و میزان پوشش آن را به درستی بسنجید. کدر شدن بیش از حد پوست یکی از نتایج ناخواسته فیکساتورهای مات هستند.

 

تجربیات و نظرات مصرف‌کنندگان از انتخاب فیکساتور و استفاده از آن

  • نقل قول‌ها و تجربیات واقعی مصرف‌کنندگان در استفاده از پودر فیکس و اسپری فیکس.
  • بررسی محصولات محبوب و پیشنهادی.

بنده به این اطلاعات دسترسی ندارم، و باید از طرف تیم فروش و یا محتوای شما این بخش کامل گردد – تولید کننده محتوا

نتیجه گیری 

در این پست سعی کردیم یک راهنمای فیکساتور صورت را برایتان آماده کنیم. همانطور که در اینجا گفتیم، قبل از انتخاب فیکساتور، به نوع پوست (چرب، خشک و مختلط)، نوع نتیجه مورد نظر (براق یا مات بودن)، نحوه استفاده راحت‌تر (پودری برای آرایشگران و مایع برای کاربردهای شخصی و روزانه) باید دقت کنید.

همچنین در بالا نحوه درست انتخاب فیکساتور مناسب پوست‌تان را نیز با جزئیات کامل توضیح دادیم.

راهکارهای ارائه شده اینجا در انتخاب فیکساتور به شما کمک می‌کند تا از اشتباهات تازه کارها بپرهیزید و با خیال راحت و دانش کافی اقدام به خرید فیکساتور خودتان کنید.

خیلی خوشحال می‌شویم که این پست را با دوستانتان در شبکه‌های اجتماعی یا سایر مکان‌ها به اشتراک بگذارید. همچنین اگر پرسش و یا تجربه‌ای در زمینه استفاد از فیکساتور دارید، می‌توانید آن را همین جا برای ما کامنت کنید تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهیم.

خرید فیکساتور مرغوب در یاسمتیک

یاسمتیک از جمله فروشگاه‌های حرفه ای لوازم آرایشی است که هدفش ارائه اطلاعات کامل به مشتری قبل از خرید هر محصول آرایشی است. یاسمتیک سعی کرده است که بهترین و مرغوب ترین مارک‌ها را با توضیحات و مشخصات کامل و با قیمت‌های مقرون به صرفه را در اختیار شما قرار دهد. فروشگاه لوازم آرایشی یاسمتیک شامل کلیه لوازم آرایشی مورد نیازتان می‌شود و شما می‌توانید در اینجا به راحتی اقدام به مقایسه، مطالعه محصولات و خرید کنید. تمامی محصولات در اسرع وقت و درب منزل به شما تحویل داده می‌شود و کار خسته کننده خرید محصولات با کیفیت آرایشی تنها در چند کلیک و چند دقیقه خلاصه می‌شود.

برای خرید فیکساتور مناسب و دریافت راهنمای فیکساتور صورت برای آرایش می‌توانید با کارشناسان یاسمتیک در تماس باشید. ما به تمامی پرسش‌های شما پاسخ خواهیم داد و شما را در خرید و انتخاب فیکساتور مناسب پوست و آرایش‌تان یاری می‌دهیم.

یک پاسخ

  1. خیلی خوب فرق بین پودر فیکس با اسپری فیکس رو توضیح داده بودین ✔
    من مونده بودم کدوم رو بخرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *