Search
Search

10 نکته کلیدی در انتخاب و استفاده از پنکک صورت | راهنمای جامع انتخاب پنکک

آنچه در این مقاله خواهید خواند!

استفاده از پنکک صورت یکی از مهم‌ترین بخش‌های آرایش شماست. در این پست قصد داریم به شما 10 نکته مهم در زمینه استفاده و انتخاب پنکک صورت را ارائه کنیم که به شما کمک می‌کند، آرایش زیباتری داشته باشید و بتوانید بهتر نواقص پوستی خودتان را بپوشانید و به زیبایی دلخواهتان دست پیدا کنید.

1. شناسایی نوع پوست در انتخاب پنکک

اصلی‌ترین نکته و اولین نکته استفاده از پنکک صورت، توجه به نوع پوست خودتان است. پوست شما می‌تواند خشک، چرب و یا ترکیبی از این دو (مختلط) باشد.

در صورتی که پوست شما چرب باشد، باید از پنکک‌هایی استفاده کنید که سبب مات شدن پوست شما شده و چربی پوستتان کنترل شود.

برای پوست‌های خشک، استفاده از پنکیک‌های حاوی مواد مرطوب کننده یا آبرسان توصیه می‌شود. البته شدت آبرسانی و مرطوب بودن آن بستگی به خشکی پوست شما دارد.

در صورتی که پوست مختلط دارید باید چند نمونه پنکیک را امتحان کنید و در نهایت اقدام به انتخاب پنکک صورت مناسب پوست خودتان کنید.

10 نکته کلیدی در انتخاب و استفاده از پنکیک صورت

2. انتخاب رنگ مناسب

رنگ ما ایرانی‌ها طیف‌های مختلفی از سبزگی (ترکیب زرد، قهوه ای و زیتونی) را در خود دارد. به همین خاطر باید در زمان انتخاب پنکک رنگ متناسب با پوست خودتان را برگزینید. البته ممکن است پوست شما سفیدتر (شیری) و یا تیره‌تر (قهوه‌ای، کارملی و قهوه‌ای سوخته) باشد.

همچنین باید به تم رنگی آرایش خودتان دقت کنید. تم رنگی آرایش شما می‌تواند گرم، سرد و یا خنثی باشد.

برای انتخاب پنکک صورت مناسب به رنگ پایه پوست و تم انتخابی آرایشان باید دقت داشته باشید.

3. انتخاب فرمولاسیون مناسب

امروزه پنکیک‌ها در انواع گوناگونی به بازار عرضه می‌شوند. پنکک‌ها می‌توانند مایع، پودری و یا به صورت کرمی  باشد. استفاده از پنکیک‌های مایع برای پوست‌های خشک مناسب است. پنکیک‌های پودری برای پوست‌های چرب و یا مختلط جواب بهتری می‌دهند. با این حال باید به پوشش مناسب پنکک و راحتی استفاده از پنکک صورت دقت کنید. امروزه مواد گوناگونی به پنکیک‌های برای کاهش حساسیت، آبرسانی، جلوگیری از تابش اشعه آفتاب و غیره اضافه می‌شود. برای اطلاع از این موارد حتماً کاتالوگ محصول را بخوانید.

انتخاب پنکک صورت

4. استفاده درست از ابزارها

روش آرایش شما و استفاده از پنکک صورت می‌تواند در نتیجه نهایی آرایش شما تاثیر داشته باشد. برای استفاده از پنکیک صورت می‌توانید از براش، اسفنج و انگشتان خودتان استفاده کنید. اما استفاده از براش به خاطر مدیریت بهتر پنکک بر روی صورت توصیه می‌شود. استفاده از انگشتان و یا اسفنج کمی مدیریت و یکدست ساختن پنکک را مشکل می‌کند.

5. لایه بندی و ثبات آرایش

بهتر است در زمان استفاده از پنکیک صورت، آن را در چند دفعه و با فاصله مناسب بر روی پوست قرار دهید. در اینجا می‌توانید بین دفعات استفاده کمی مکث داشته باشید (بین 2 تا 3 دقیقه) تا پوشش با پوست شما هماهنگ شود و در صورت نیاز به ترمیم بار دیگر اقدام به قرار دادن لایه پنکک تازه بر روی صورت کنید. در پوست‌های چرب ممکن است نیازمند دو تا سه لایه پنکک باشید تا پنکیک بتواند پوشش و پایداری لازم را به خود بگیرد.

 

6. ماندگاری و ثبات آرایش

برای آنکه بتوانید پنکک خودتان را روی پوستتان ثابت و ماندگار کنید، می‌توانید از پایه و پرایمرها بهره بگیرید. این مواد سبب جذب چربی پوست شده و زیرسازی لازم برای پنکک را ایجاد می‌کنند. اگر قصد دارید از پنکیک برای آرایش بلندمدت و در مراسم استفاده کنید حتماً از پرایمر و پایه مناسب با پوستتان بهره بگیرید.

7. رفع اشکالات و اصلاحات

ممکن است پس از استفاده از پنکک صورت، پوشش آن دچار مشکل شود و یا نتیجه نیازمند اصلاحاتی باشد. اغلب مواقع پنکیک شما بیش از حد براق است، در این مواقع باید کمی آن را مات کنید. همچنین ممکن است پنکک روی صورت حرکت کند یا بشکند که نشان دهنده حجم زیاد پنکک روی صورت است. در این مواقع بهتر است که با یک براش لایه پنکیک را محو کنید و پنکک‌های اضافی را از روی پوست خودتان جمع کنید.

استفاده از پنکک صورت

8. استفاده از پنکک صورت در مناسبت‌های ویژه

در زمانی که قرار است آرایش شما برای ساعات زیادی روی پوستتان قرار گیرد حتماً به چند نکته دقت کنید:

  • از پرایمر و پایه متناسب با جنس پوست خودتان استفاده کنید تا تعریق پوست شما سبب خراب شدن آرایش شما نشود.
  • سعی کنید تا حد امکان لایه آرایش را نازک بگیرید به خصوص در زمانی که هوا گرم است و یا احتمالاً باید تحرک زیادی داشته باشید. لایه‌های ضخیم آرایش و پنکک می‌تواند بر اثر گرما حرکت کند و یا شکسته شوند.
  • اگر پوست چربی دارید، تجدید آرایش شما بعد از یکی یا دو ساعت اجتناب ناپذیر است. زیرا لایه چربی پوست ایجاد می‌شود و باید آن را مدیریت کنید. پس حتماً لازم آرایشی را با خودتان داشته باشید.
  • در زمان آرایش هیچگاه شتاب زده عمل نکنید. بگذارید پنکک به خوبی بر روی پوست شما بنشیند. در صورت نیاز بار دیگر پنکک را تجدید کنید.

9. نگهداری و تمیزی پنکک صورت

در صورتی که نیاز به قصد استفاده از پنکک صورت را دارید، به مسائل بهداشتی مرتبط به آن دقت کنید.

  •  پنکیک را در برابر نور مستقیم خورشید (کنار پنجره، پشت شیشه ماشین و یا در ویترین) قرار ندهید. زیرا این کار می‌تواند به فرمولاسیون پنکک آسیب بزند و پوست شما را خراب کند.
  •  نگذارید پنکک‌تان یخ بزند. آن را در فریزر و یا در بخش‌های خیلی سرد یخچال نگهداری نکنید. این کار هم سبب سختی پنکیک در زمان استفاده می‌شود و هم لایه‌های آن نیز بسیار ضخیم و غیرقابل مدیریت یم شود.
  • از پنکیک‌های دیگران (به خصوص پنکیک‌های پودری) بر روی پوست خودتان استفاده نکنید، این کار می‌تواند قارچ‌ها و بیماری‌های پوستی را به شما انتقال دهد.
  •  استفاده از پنکیک آن است که پنکک خودتان را برای مدت زمان زیاد در معرض هوا قرار ندهید. این کار باعث خشک شدن، وارد شدن انواع میکروب‌ها و در نهایت خراب شدن پوست و پنکک شما می‌شود. پس درب محصول را ببندید و در صورتی که درب دارای سوپاپ تخلیه هوا است از آن استفاده کنید تا هوای اضافه خارج شود. این کار از فاسد شدن پنکیک جلوگیری می‌کند.
  • و آخرین نکته این که پنکک را در معرض دسترسی اطفال قرار ندهید. کودکان به تقلید رفتارهای شما علاقمند است و استفاده از مواد آرایشی می‌تواند سبب آسیب پوستی و چشمی برای آن‌ها شود.

پنکک زدن!

10. نکات امنیتی و حساسیت‌ها

گرچه اغلب پنکیک‌هایی که این روزها تولید می‌شوند، دارای مواد ضد حساسیت پوستی و طبیعی هستند. با این حال برخی از مواقع به خاطر مشکلات هورمونی، داروها و یا بارداری و نیز کیفیت پایین پنکیک ممکن است که پوست شما دچار حساسیت شود، در زمان انتخاب پنکک به این موارد دقت کنید تا از حساسیت‌های پوستی تا حد امکان جلوگیری کنید.

  • در زمان انتخاب پنکک مارک‌های نا آشنا و نامعتبر را خریداری نکنید. این موارد اغلب ارزان هستند و با تخفیف‌ها و یا سایر حیله‌های تبلیغاتی (مانند بسته‌بندی مجلل) و غیره به فروش می‌رسند. حتماً درباره نام تولید کننده، شرکت توزیع کننده در ایران و گواهی بهداشتی مربوط به آن حساس باشید.
  • قبل از استفاده از پنکک آن را روی بخش کوچکی از پوست صورت امتحان کنید. در صورت عدم وجود حساسیت یا خارج آن را برای کل صورت استفاده کنید.
  • پنکک‌های پودری نباید در هوا پخش شوند و باید گرد سنگینی داشته باشند. همچنین بعد از استفاده نباید پودر آن بر روی لباس یا موهای شما باقی بماند. پودر شوندگی زیاد پنکک نشان از مرغوبیت پایین آن است. در پنکک‌های مایع هم نباید مایع به چند فاز مایع قسمت شود یا خیلی آبکی و شل باشد.
  • پنکک‌های تاریخ گذشته را هرگز استفاده نکنید. حتی اگر از تاریخ انقضای آن‌ها هم زمان زیادی نگذشته باشد. تاریخ انقضای محصولات آرایشی به معنای واقعی کلمه یعنی آن محصول فاسد شده است و این محصول می‌تواندبه پوست شما آسیب برساند. پس حتماً مطمئن شوید که تاریخ انقضای محصول درست است.
  • بهتر است که پنکک را با قلموی تمیز و ترجیحاً سرگرد بر روی صورت پخش کنید. استفاده از دست می‌تواند سبب آلودگی پوست شود و اسفنج‌ها هم اغلب در تماس با سطح میز و یا بخش‌های دیگر قرار می‌گیرند. قلمو با موی گرد شده بهترین ابزار برای این کار است. بعد از استفاده نیز درپوش قلمو را بر روی آن قرار داده و بعد از یکی دوبار استفاده قلمو را با آب و صابون بشویید. اخیراً پدهای آرایشی یکبار مصرف و اسفنج‌های یکبار مصرف در بازار موجود است. در صورتی که می‌خواهید با اسفنج یا دست اقدام به استفاده از پنکیک صورت کنید، بهتر است از این پدهای یا اسفنج‌های یکبار مصرف و بهداشتی استفاده کنید.

نتیجه گیری

انتخاب پنکک صورت یکی از مهمترین بخش‌های تکمیل آرایش شماست. در این پست ما ده مورد بسیار مهم در استفاده از پنکک صورت را برای شما توضیح دادیم. در کل در زمان انتخاب پنکک به رنگ پوست خودتان و رنگ بندی پنکیک دقت کنید. همچنین تم آرایشی خودتان را در نظر بگیرید و بعد اقدام به انتخاب پنکک صورت مناسب کنید. در زمان استفاده، خرید و انتخاب پنکیک صورت به اعتبار و کیفیت محصول دقت داشته باشید.

برای رسیدن به نتیجه بهتر در زمان استفاده از پنکک صورت، بهتر است که کار پخش پنکیک را در چند مرتبه و با استفاده از قلمو سرگرد انجام دهید.

کیفیت چربی پوست شما مهم است، برای همین در زمان خرید پنیک حتماً به میزان چربی پوست خودتان دقت کنید.

با رعایت نکاتی که در اینجا گفته شد، آرایش شما زیبا و دلنشین خواهد بود. باز هم با ما باشید تا بهترین نکات آرایشی و زیبایی را برای شما در اینجا بازگو کنیم.

خرید پنکک صورت با بهترین کیفیت

در یاسمتیک، ما همیشه سعی داشتیم که بهترین مواد و لوازم آرایشی را به مشتریان خودمان عرضه کنیم.  شما می‌توانید اطلاعات کامل محصولات را دریافت کنید و با خیال راحت محصول متناسب با زیبایی و پوست خودتان را خریداری کرده و درب منزل آن را تحویل بگیرید. در یاسمتیک ما مجموعه کاملی از برندهای پنکک را متناسب با رنگ، نوع و تم آرایشی شما ارائه کرده‌ایم که می‌توانید به راحتی محصول را انتخاب کنید و آن را با دیگر محصولات مقایسه کنید و خرید پنکک خود را انجام دهید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *