Search
Search

راهنمای انتخاب رژگونه مناسب برای هر نوع پوست

آنچه در این مقاله خواهید خواند!

استفاده از رژگونه در آرایش سبب شاداب‌تر شدن آرایش، جوان و سالم نشان دادن شما می‌شود. رژگونه از قدیمی‌ترین روش‌های آرایش است. گونه‌های گل انداخته و سرخ نشان از سلامتی شماست. این موضوع در بسیاری از داستان و فیلم‌ها هم مورد اشاره قرار گرفته است. در اینجا ما می‌خواهیم راهنمای خرید رژگونه را در اختیار شما قرار دهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما باشید تا با بتوانید بهترین انتخاب رژگونه را انجام دهید.

انواع رژگونه

انتخاب یک رژگونه مناسب به نکات بسیار زیادی وابسته است. برای همین بهتر است که کار خودمان را در اینجا با معرفی انواع رژگونه شروع کنیم.

رژگونه پودری، یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های رژگونه است. این رژها با استفاده از براش آرایشی و اغلب توسط آرایشگران و گریمورها بر روی صورت قرار داده می‌شوند. مزیت اصلی این رژگونه‌ها این است که آرایشگر می‌تواند به خوبی پخش شدن و رنگ آن را کنترل کند. اما رنگ آن‌ها شادابی و درخشندگی‌های گونه‌های دیگر نیز و حالی نسبتاً مات و غیربراق دارند.

رژگونه‌های کرمی، هدایت بهتری برروی صورت دارند. می‌توانید آن‌ها را با براش، اسفنج یا انگشت بر روی صورت قرار دهید. همچنین به خاطر حالتی که دارند با هر مهارتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این نمونه از رژگونه در تِم مات و براق تولید و عرضه می‌شوند و شما می‌توانید از آن‌ها در آرایش خودتان استفاده کنید.

رژگونه مایع، یک رژگونه حساس است و به خاطر قابلیت رنگ‌دهی آن باید با دقت استفاده شود. این رژگونه به ویژه برای پوست‌های خشک توصیه می‌شود. اغلب بانوان نمی‌توانند به خوبی از رژهای گونه مایع استفاده کنند و بیشتر استفاده آن توسط آرایشگران و گریمورهاست.

رژگونه مدادی، یک انتخاب راحت برای همه است. خوبی این رژگونه‌ها هدایت راحت رژ بر روی صورت و رنگ‌دهی کنترل شده است. تنها بدی آن‌ها مات بودن تِم رنگی آن‌هاست. در زمان استفاده از مداد رژگونه باید مواظب باشید که فشار مداد به آرایش‌های زیرین آسیبی وارد نکند.

رژگونه ژلی هم نمونه دیگری است که در بازار وجود دارد. این نمونه رژگونه به مانند رژگونه کرمی است. رنگ‌بندی بسیار متنوعی دارد و به راحتی بر روی هر تِم و رنگ آرایشی می‌نشیند. هدایت آن بر روی صورت بسیار راحت است و می‌تواند با سایر آرایش‌های صورت به راحتی سِت شود.

برای کاربردهای روزانه رژگونه مدادی، ژلی و کرمی، انتخاب‌های مناسبی هستند. برای آرایشگرهای حرفه‌ای و گریمورها انتخاب رژگونه مایع و پودری گزینه بسیار بهتری است.

راهنمای انتخاب رژگونه

انتخاب رژگونه بر اساس نوع پوست

به صورت کلی پوست شما اغلب تماس کمی با رژگونه دارد. زیرا اغلب اوقات رژگونه بر روی لایه‌های زیرین پوست می‌نشید و در تماس مستقیم با پوست نیست. اما اگر عادت دارید که در زندگی روزمره از رژگونه استفاده کنید، بهتر است که به این چند نکته دقت کنید.

به صورت کلی بر اساس چربی پوست، ما سه نمونه پوست خشک، چرب یا مختلط داریم. پوست‌های چرب اغلب در مدت زمان کوتاهی پس از شستشو چرب می‌شوند و سبب جابجایی آرایش روی خود می‌شوند. پوست‌های خشک در مقابل بسیار در برابر جذب آب حساس هستند و رطوبت آرایش را به خودشان جذب می‌کنند. در کنار این موارد پوست‌های مختلط رفتاری مشابه هر دو دارند. همین موضوع باید در انتخاب لوازم آرایشی شما مد نظر قرار بگیرد.

در کنار این موارد، ممکن است که پوست شما نسبت به مواد شیمیایی، الکل و یا جذب رطوبت از مواد آرایشی حساسیت نشان دهد. در صورتی که پوست حساسی دارید، باید قبل از انتخاب هر کدام از لوازم آرایشی خودتان آن را بر روی پوست خودتان امتحان کنید.

بر اساس آنچه که گفته شده می‌توانید به صورت زیر به انتخاب رژگونه خودتان بپردازید:

  • اگر پوست چرب دارید، بهترین گزینه برای شما استفاده از رژگونه پودری است.
  • اگر پوست شما خشک است، بهترین گزینه انتخاب رژگونه باری شما رژگونه‌های کرمی، ژلی و مایع است.
  • اگر پوست مختلط دارید، می‌توانید برای انتخاب رژگونه موارد مختلف را تست کنید و بر اساس تجربه بهترین رژگونه را انتخاب کنید.
  • در صورتی که پوست حساس دارید، در زمان انتخاب رژگونه به میزان الکل، یا سایر مواد حساسیت‌زا بر روی آن دقت کنید. برخی از رژگونه‌ها اساساً با مواد ضدحساسیت و برای پوست‌های حساس شما تولید می‌شوند.

انتخاب رنگ رژگونه

ما ایرانی‌ها اغلب پوست‌های سبزه (ترکیبی از زرد، قهوه‌ای و زیتونی) داریم. به همین خاطر، الزاماً انتخاب رژگونه قرمز به همه ما نمی‌آید. در اینجا ما باید از میان رنگ‌بندی‌ها مناسب‌ترین رنگ‌ها را انتخاب کنید.

در صورتی که رنگ شما روشن است، انتخاب رژگونه‌های هلویی، مرجانی و کرمی به نظر برایتان مناسب می‌رسد. اگر پوست سبزه یا گندمگون دارید، بهترین انتخاب برای‌‌تان بهره‌گیری از رژگونه‌هایی با تِم بنفش، صورتی تیره و هولویی و کالباسی است. و اگر رنگ پوست تیره (قهوه‌ای یا کاراملی) دارید باید از رنگ‌های تیره‌تر از پوست خودتان یا رنگ‌های که چند درجه روشن‌تر هستند استفاده کنید. در اینجا انتخاب کمی سخت است. زیرا رنگ پوست تیره ایرانی ترکیب‌های مختلفی از رنگ دانه‌های زیتونی، مشکلی، قهوه‌ای، نوک مدادی و سرخ را در خود دارد و باید بر اساس این ترکیب دست به انتخاب بهترین رژگونه خودتان بزنید. امروزه ترکیب رنگ‌ها بسیار متنوع هستند و دست شما برای انتخاب رنگ باز است.

یکی دیگر از موارد در زمان انتخاب رژگونه فصل استفاده رژگونه است. به صورت کلی در فصل‌های گرم سال استفاده از رژگونه‌های با رنگ بازتر رایج است. در فصل بهار رژگونه‌های با رنگ‌های شادتر و جوان‌تر مانند صورتی، گلبهی، صدفی و مرجانی و هلویی رایج و زیباست. در فصل‌ها پاییز و سرد، اغلب رنگ رژگونه‌ها به سمت تیرگی مانند صورتی، یا قرمز می‌رود. البته برخی از افراد در فصل‌های گرم سال رنگ تیره‌تری پیدا می‌کنند و در فصل‌های سرد پوست آن‌ها روشن‌تر و سفیدتر می‌شود. برای همین تغییر رژگونه بر اساس تِم رنگی پوست شما یک کار اجتناب‌ناپذیر است.

 انتخاب رژگونه مناسب

نحوه استفاده از رژگونه

برای استفاده از رژگونه باید به چند نکته مهم دقت کنید.

رژگونه را باید قبل از فیکساتور و بعد از اتمام آرایش‌های زیرین به کار ببرید. در واقع استفاده از رژگونه یکی از مراحل انتهایی آرایش به شمار می‌رود.

اغلب رژگونه به صورت مستقیم بر روی پوست استفاده نمی‌شود و می‌تواند زیر آن کرم پودر، پرایمر و یا آبرسان قرار داشته باشد. برای همین باید ترکیب آن با بستر آرایش را در نظر بگیرید.

در صورتی که پوست شما چرب است، بیشتر لوازم آرایشی شما به صورت پودری هستند. به همین خاطر رژگونه شما هم احتمالاً از نوع پودری، کرمی یا مدادی خواهد بود. در صورتی که از رژگونه پودری استفاده می‌کنید، بهتر است برای مدیریت بهتر آن بر روی پوست خودتان از یک براش آرایشی سرکوچک و گرد استفاده کنید تا بتوانید به درستی نواحی گونه را پودر بزنید و آن را با آرایشهای زیرین ست کنید.

در صورتی که تمایل به استفاده از رژگونه‌های ژله‌ای و یا کرمی دارید، بهتر است که میزان کمی از آن را بر روی صورت قرار دهید و سپس آن را پخش و ست کنید و در صورت نیاز مقدار دیگری را اضافه کنید.

رژگونه‌های مایع، خیلی خاص هستند و اغلب بهتر است که توسط آرایشگران بر روی صورت قرار گیرند. پخش کردن آن‌ها می‌تواند با اسفنج، براش و یا انگشت صورت بگیرد. در صورتی که می‌خواهید از رژگونه مایع استفاده کنید، زیاده روی نکنید، مقدار کمی را بر روی صورت قرار دهید و پس از پخش و در صورت مقدار بعدی را به صورت اضافه کنید.

آناتومی صورت شما هم در نحوه استفاده از رژگونه موثر است.

افراد با صورت‌های گرد، بهتر است که گونه‌های خودشان را برجسته کنند. این کار صورت آن را زیباتر نشان می‌دهد و زوایای بهتری به صورت آن‌ها اضافه می‌کند.

برای صورت‌های بیضی بهتر است که آرایش روی نیمه بیرونی استخوان قرار بگیرد. این کار جلوه بهتری به صورت می‌دهد. در کل صورت‌های بیضی بیشتر به شادابی تا زاویه‌سازی نیاز دارند.

برای استفاده از رژگونه در صورت‌های مربعی بهتر است که کمی انعطاف در صورت ایجاد کنید و آن را به صورت دورانی بر روی صورت قرار دهید.

در صورت‌های قلبی، بهتر است که رژگونه کمی برجستگی بر روی گونه‌ها ایجاد کند. برای این افراد بهتر است که رژگونه در امتداد خط رویش مو باشد.

در زمانی که در حال استفاده از رژگونه هستید، باید مراقب باشید که میزان زیادی از آن را بر روی صورت قرار ندهید زیرا سبب می‌شود که رنگ‌بندی آرایش شما به هم بخورد. همچنین در شکل دادن به رژگونه نیز بسیار حساس باشید. خطی شدن زیاد رژگونه حالت طبیعی آن را از بین می‌برد و صورت شما را غیرمعمول جلوه می‌دهد. در حین استفاده مراقب باشید که رژگونه را به خوبی بر روی پوست توزیع کنید، زیرا جمع شدن رژگونه یا محو نشدن درست آن با آرایش‌های زیرین سبب می‌شود که رژگونه شما به شکل نقطه‌ای و لکه‌ای دیده شود.

انتخاب ابزار مناسب برای استفاده از رژگونه

برای استفاده از رژگونه بر روی صورت خودتان چند انتخاب دارید. ابتدایی‌ترین راهکار استفاده از انگشت است. گرچه به نظر راحت می‌رسد اما راهکار توصیه شده‌ای نیست زیرا مدیریت رژگونه بر روی صورت را سخت می‌کند. استفاد از براش آرایشی و اسفنج راهکار بهتری است. این ابزارها می‌توانند به خوبی به شما در توزیع، محو کردن و مدیریت رژگونه کمک کنند.

در زمانی که می‌خواهید ابزار مناسب برای رژگونه خریداری کنید به مهارت خودتان، بزرگی ابزار و تناسب ابزاری و نوع رژگونه دقت داشته باشید. اگر عادت دارید که رژگونه را با اسفنج یا پَد بر روی صورت خودتان پخش کنید بهتر است که این کار را با استفاده از پَدهای بهداشتی یکبار مصرف انجام دهید. استفاده چندباره از پَد یا اسفنج سبب انتقال آلودگی به صورت شما می‌شود.

بعد از استفاده از براش، بهتر است که با یک دستمال کاغذی رژگونه باقیمانده را پاک کنید و سپس با استفاده از پَد الکلی ان را ضد عفونی کنید، هیچگاه براش را بدون تمیزکاری بر روی صورت خودتان استفاده نکنید.

رژ گونه زدن

اگر در بازار گشتی بزنید می‌توانید انواع رژگونه‌های را در بازار بیابید. در ادامه به بررسی چند محصول می‌پردازیم.

رژگونه بلاش نچرال، از شرکت My، یک محصول مرغوب با پوشانندگی بالاست و می‌توانید از آن بر روی انواع پوست‌های خشک، چرب و مختلط استفاده کنید. این محصول بافت نرم و مخملی دارد و رنگدانه‌های آن خوب و با کیفیت هستند.

رژگونه‌های Charming Schone هم مارک معتبری است. این برند، فرمولاسیون گیاهی و ضدحساسیت دارد. بافت خوب و مخملی دارد و بر روی تمام پوست‌ها از نظر چربی و رنگ عالی عمل می‌کند.

رژگونه Blush Subtil رنگ‌بندی و پوشش خوبی دارد. این رژگونه دوام بالایی دارد و به خوبی با انواع تِم‌های آرایشی ست می‌شود. این محصول بسیار نرم و مخملی است و دوام خوبی هم برای مراسم‌ها و به خصوص پوست‌های چرب دارد.

رژگونه Catwalk Beyu ظاهری کلاسیک دارد. این رژگونه رنگبندی و پوشش مناسب دارد و می‌توانید به راحتی بر روی انواع رنگ پوست و نیز انواع جنس پوست استفاده کنید. این رژگونه چربی کمی اما چسبندگی زیادی دارد و به خوبی برای مدت زمان زیادی بر روی پوست شما باقی می‌ماند. نسبت به آب هم مقاوم است و می‌توان از آن در محیط‌های مرطوب استفاده کرد.

اشتباهات رایج در استفاده از رژگونه

هیچ گاه رژگونه را با فشار بر روی پوست قرار ندهید، زیرا لایه‌های آرایش زیرین را خراب می‌کند. در عین حال حجم زیاد رژگونه هم می‌تواند به تغییر رنگ آرایش و ایجاد ظاهر بد بینجامد. در صورتی که می‌خواهید برای مدت زمان زیاد از رژگونه استفاده کنید، حتماً مارک مناسبی را به کار ببرید. برای پخش کردن رژگونه بهتر است از براش‌های سرگرد کوچک استفاده کنید تا مدیریت رژگونه بر روی پوست راحت‌تر شود. استفاده از انگشت کار شما را خراب می‌کند.

اگر حجم رژگونه شما زیاد است با آرامی و با کمک یک پَد آن را از روی صورت بردارید. در صورتی که از رژگونه مایع استفاده کردید و به رنگ‌های زیرین رنگ داده و یا حجم آن زیاد بود، براش را بروی آن بگذارید تا مقدار بیشتر آن جذب شود و سپس این کار را چند بار انجام دهید. شتاب زده عمل نکنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

استفاده از رژگونه

تجربیات و نظرات مصرف‌کنندگان

  • نقل قول‌ها و تجربیات واقعی مصرف‌کنندگان در استفاده از رژگونه.
  • بررسی محصولات محبوب و پیشنهادی بر اساس نظرات کاربران.

این بخش باید با توجه به آمارهای سایت و نظرات مشتریان شما تکمیل شود- نویسنده محتوا

نتیجه گیری

انتخاب و استفاده از رژگونه آرایش شما را تکیمل و زیبا می‌کند. اما حتما به جنس و رنگ پوست، فرم چهره و مهارت خودتان دقت داشته باشید. رژگونه به شما کمک می‌کند که صورت خودتان را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان دهید به شرط آنکه آنچه که در اینجا گفتیم را به درستی رعایت کنید.

خرید رژگونه از یاسمتیک

در یاسمتیک مجموعه کاملی از محصولات و لوازم آرایشی گردهم آمده است. در یاسمتیک می‌توانید به راحتی درباره محصولات مطالعه کنید، اطلاعات کافی به دست بیاورید، آن‌ها را با همدیگر مقایسه کنید و در نهایت یک خرید خوب و راحت داشته باشید. یاسمتیک سعی کرده است که بهترین محصولات آرایشی در بازار را گردآوری کند تا شما با خیال آسوده خرید خودتان را انجام دهید و کالا را درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *